Atletisme

Amants de l’atletisme i de l’esport, BENVINGUTS a la 2a Cursa del Dúgol d’Algerri!!!

Des del Club Esportiu “los Gessers” d’Algerri en cooperació amb l’Ajuntament d’Algerri us hem preparat un matí d’activitat esportiva que gira entorn l’atletisme, el caminar i el gaudir del cromatisme del nostre paisatge àrid!

La cursa es titula del Dúgol en record de l’au que visqué a començaments del segle XX en un cau, el cau del Dúgol, molt a prop d’Algerri. Aquesta au, per la seva envergadura,  atacava els ramats d’ovelles, força abundants en el nostre municipi. Els ramaders, farts d’aquesta situació,  decidiren caçar-lo i per això, un pastor de casa Borràs el caçà i en penjà les potes a la porta de la casa, en record del temut animal i de la gesta del pastor. Algerri, com tots els pobles té les seves històries, contes i llegendes i tradicions. Aquesta n’és una prou reconeguda i per això, davant l’activitat esportiva que organitzem, hem cregut oportú recordar el Dúgol com l’animal fort i feréstec que fou.

Les classificacions dels dos itineraris de la cursa són puntuables a la Lliga de Ponent, en canvi, les classificacions de les curses infantils només tenen validesa en el marc de la Cursa del Dúgol.

La cursa es planteja en dos itineraris, un de 5km i un de 10km. El seu recorregut s’ha ideat per reconèixer com és el terme d’Algerri per la seva vessant septentrional, és a dir, de la Serra Llarga vers el nord. Vegeu a continuació els itineraris i les dades tècniques:

5k         10k

Per inscriure’s a la 2a Cursa del Dúgol cal accedir al web d’Iter5 i omplir AQUEST formulari.

També, per inscriure’s a les caminades i les curses infantils heu d’accedir al web d’Iter5 i omplir els formularis:

Caminada

Curses Infantils

Les categories de les curses de 5k i 10k són les següents:

General 5k i 10k F/M

C60 5k i 10k F/M

C50 5k i 10k F/M

C40 5k i 10k F/M

Sénior 5k i 10k F/M

Premi al Club Esportiu més nombrós.

Les categories de les curses infantils són les següents:

Pre-benjamí F/M

Benjamí F/M

Aleví F/M

Infantil F/M

Premis:

Es concediran premis als 1rs, 2ns i 3rs de cadascuna de les diverses categories.

Bossa de l'Atleta i el caminador:

En la recollida del dorsal us entregarem una bossa amb diversos productes i una samarreta de la 2a Cursa del Dúgol de la marca TUGA.

Sorteig:

En el transcurs del procés d’inscripció s’anunciaran el sorteig de regals pels inscrits. El dia de la cursa també es sortejaran regals.

Serveis:

Fisioteràpia

Guarda-roba

Dutxa i WC

PROGRAMA:

8:00 h. Entrega de dorsals i bossa de l’atleta, i guarda-roba al Local Social de l’Ajuntament d’Algerri.

8:00h – 9:15h. S’obre el photocall per fotografiar-se individualment o en grup a la Plaça del Portal.

9:00h. Sortida a la Plaça del Portal de la caminada de 10k.

9:15h. Sortida a la Plaça del Portal de la caminada de 5k.

10:00h. Sortida a la Plaça del Portal de la “2a Cursa d’Atletisme del Dúgol” de 5k i 10k.

En arribar podreu recollir l’esmorzar segons les vostres necessitats dietètiques.

11:30h. Curses infantils. Sortida a la Plaça del Portal.

12:00h. Entrega de trofeus als campions de la “2a Cursa d’Atletisme del Dúgol” en l’itinerari de 5k i 10k en totes les categories a la Plaça del Portal.

REGLAMENT:

1. Cursa i caminada obertes a tothom, sense distinció de sexe, nació o discapacitat. L’edat mínima per a participar a les Curses de 10km i de 5 km és de 14 anys. IMPORTANT, pels menors d’edat que participin a les Curses, a més, caldrà autorització de la mare o pare, o dels tutors legals. Caldrà fer-la arribar a: clubesportiualgerri@gmail.com, a més d’una còpia escanejada i amb bona resolució del DNI.

2. L’organització es reserva el dret de sol·licitar el DNI per a comprovar l’edat de l’atleta.

3. Perquè una categoria sigui considerada com a tal, serà necessari un mínim de 3 atletes.

4. Cada atleta i caminador participant en la 2a Cursa del Dúgol ho farà sota la seva responsabilitat i sent conscient del nivell suficient de condició física per afrontar la prova.

5. L’organització no es fa responsable dels danys tan morals com materials que puguin sofrir els/les participants o espectadors/es durant les Curses. Malgrat això, es posa a la vostra disposició el Comitè Organitzador per incidències i la Creu Roja per danys físics.

6. Els dorsals dels/les atletes es podran recollir el dia de la Cursa fins 30 minuts abans de la sortida. La sortida és a les 10:00 hores.

7. El cronometratge d’arribada a les curses competitives es farà mitjançant xip groc de l’empresa ITER5, que haurà d’estar lligat a la sabata i dur el dorsal en lloc visible.

8. Es desqualificarà l’atleta o atletes que no segueixin el traçat marcat de les Curses de 5km i 10km.

9. El mal temps no serà obstacle per la celebració de la 2a Cursa del Dúgol d’Algerri, la qual, no obstant, podrà ser alterada pel Comitè Organitzador si alguna circumstància ho aconsella.

10. En cas d’abandó, s’ha de notificar al control més proper (voluntaris repartits en el transcurs dels traçats de 5km i 10km), o a un participant perquè ho avisi. En els llocs adients hi haurà vehicles de l’organització a fi de recollir els abandons.

11. Pel sol fet de participar s’accepta l’esmentat reglament.