Ciclisme

La secció de ciclisme és un dels pilars del Club Esportiu ‘los Gessers’ d’Algerri. Federada a la Federació Catalana de Ciclisme, compta amb nombrosos ciclistes que practiquen tant la bicicleta de muntanya com la de carretera.

Per la idiosincràsia d’Algerri, la bicicleta és un dels mitjans de mobilitat que aproxima a l’usuari a moure’s i conèixer el mateix poble com el seu magnífic terme municipal. Per això, la secció de ciclisme impulsa la visualització de rutes pel terme d’Algerri, alhora que facilita i incentiva la instal·lació d’infraestructures per gaudir de la bicicleta en el nostre paisatge de secà.

L’activitat de la secció de ciclisme és intensa. Els seus ciclistes són ben visibles en proves puntuables a nivell estatal com en sortides ciclo-turístiques. El seu vigor ha animat a organitzar des de l’any 2016 ‘la Gamussinada’, la sortida nocturna amb BTT des d’Algerri per recórrer el nostre territori de nit, per gaudir de sensacions i del cel net donat que som reserva Starlight, i sobretot amb seguretat. El nom de la ‘Gamussinada’ s’elegí perquè en els secans tenim uns insectes petits i lluminosos els quals a l’estiu són ben visibles arreu. A més, és tradició que els familiars que tenen infants a casa els portin a ‘caçar gamussinos’ en el període estival.

Gamussinada 2017. 18 d’agost.

La Gamussinada 2017 es dirigeix a ciclistes majors d’edat, amants de la BTT i de les sortides nocturnes. S’ha ideat un itinerari apte per tot tipus de cames, l’expliquem a continuació:

Sortirem des de la Plaça del Portal d’Algerri a les 21:30h per dirigir-nos fins l’ermita de la Mare de Déu de Cèrvoles. D’aquí ens dirigirem cap a l’ermita de Sant Salvador del Bosc, per descendir cap al pantà de Santa Anna. Un cop arribats al camí que uneix Ivars de Noguera i Tragó de Noguera, ens dirigirem en direcció sud per passar per Boix fins arribar a Ivars. En aquesta població retornarem cap Algerri.

Es preveu una durada aproximada de 3 hores.

Obligatori:

- Portar bona il·luminació i recanvis de piles (sobretot!!!).

- Incorporar algun element reflector al mallot o a la bicicleta.

- Portar aigua, begudes amb sals, aliment, etc.

- Portar casc.

Recomanem:

- Circular en grup i mai sol. La ruta tot i ser fàcil hi ha força canvis de camins i serà fàcil perdre’s.

- Precaució en el descens des de Sant Salvador del Bosc fins al camí que uneix Ivars de Noguera i Tragó de Noguera.

En finalitzar la cursa:

Oferim un sopar fred i beguda al Local Social de l’Ajuntament d’Algerri per a tots els participants previ pagament de 3€. El sopar consistirà en pa amb tomàquet i embotit.

Serveis:

Al Local Social de l’Ajuntament d’Algerri hi haurà servei de guardaroba, lavabos i dutxes.

Inscripcions:

- Missatge al correu del Club Esportiu ‘Los Gessers’ d’Algerri: clubesportiualgerri@gmail.com

- Missatge al facebook del Club Esportiu ‘Los Gessers’ d’Algerri.

Gamussinadeta 2017. 18 d’agost.

Obrim ‘la Gamussinada’ a tothom per tal de gaudir d’una experiència única: circular amb bicicleta de nit en un entorn fantàstic i segur.

Sortirem a les 21:30h de la Plaça del Portal d’Algerri i ens dirigirem fins a la Bassa Nova per retornar un altre cop cap Algerri. La durada de l’activitat serà aproximadament d’una hora.

Obligatori:

- Menors d’edat acompanyats d’un familiar. En cas contrari no s’acceptaran al grup.

- Portar bona il·luminació i piles de recanvi. Es revisaran els sistemes d’il·luminació, en cas que siguin dubtosos no s’acceptaran per la ruta.

- Incorporar al mallot o a la bicicleta algun element reflectant.

- Portar casc.

- Circular en grup i mai sol. La ruta tot i ser fàcil a la nit és fàcil perdre’s.

Recomanem:

- Portar aigua.